Amsterdam, Lima, Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Elske - WaarBenJij.nu Amsterdam, Lima, Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Elske - WaarBenJij.nu

Amsterdam, Lima, Cuzco

Blijf op de hoogte en volg Elske

27 April 2014 | Peru, Cuzco

Op dit moment zit ik op het vliegveld in Lima.
Gisteravond ben van Amsterdam naar Lima gegaan. In het vliegtuig zat ik naast een Peruaan die alleen maar Spaans sprak. Ik heb (geprobeerd) Spaans met hem te praten, en het ging best redelijk.
Toen ik mijn entry-card moest invullen probeerde hij me te helpen. Hij wees nationaliteit en het land waar je woont aan en zei 'Holandesa, Holanda'. Heel aardig, alleen dat wist ik nou net wel.

Na ruim 12 uur vliegen kwam ik aan in Lima, daar moest ik mijn visum gaan regelen. Ik zei dat ik tussen de 60 en 70 dagen zou blijven. De man van de douane zette vervolgens een stempel met een 50 in mijn paspoort. Ik vroeg of dat wel klopte, hij verzekerde me ervan dat het goed was zo. Ik denk dat ik 50 dagen bovenop het standaard visum van 30 dagen heb gekregen.

Vervolgens moest ik opzoek naar mijn taxichauffeur. Overal zag ik bordjes met namen, behalve die van mij. Na een paar rondjes door de aankomsthal besluit ik te gaan bellen. Als blijkt dat mijn telefoon het nog niet doet, loop ik moedeloos naar een telefooncel. En daar stond opeens een man met een bordje met mijn naam erop, wat een opluchting.
Hij sprak gelukkig goed Engels en bracht me naar het guesthouse. Daar ben ik snel gaan slapen. Ik was moe en moest de volgende ochtend weer vroeg op. Dankzij mijn jetlag was dit geen probleem, ik werd zelfs voor mijn wekker wakker.

Zo stond ik om 7:15 weer op het vliegveld in Lima. Hier werd in steeds in het Spaans aangesproken. Ik kan me al redelijk redden in het Spaans
Ik zit nu bij de gate en moet over 5 minuten boarden.

Nou die 5 minuten was een grapje. Op mijn e-ticket stond dat mijn vlucht om 9:10 zou vertrekken en op mijn boarding pass 9:35. Ze nemen het hier niet zo nauw met de tijd. Eigenlijk zou ik om 8:55 boarden, maar dat werd geloof ik 9:45.
Het maakt me niet zo veel uit, ik heb vandaag toch geen drukke dag.

Inmiddels ben ik al bij het gastgezin. Wat eigenlijk niet zo'n gezin is. Mijn taxichauffeur vertelde mij nog dat hij uit een groot gezin kwam en dat dat typisch Zuid-Amerikaans was. Maar ik slaap hier bij een moeder en een dochter die boven een cafeetje wonen.
Ze wonen echt in het centrum, superfijn! Mijn taalschool ligt op 5 minuten lopen. Verder heb ik vandaag veel cocathee gedronken en verder niet zo veel gedaan op advies van Violeta, de dochter van mijn gastgezin.
De stad ziet er hier vanuit mijn kamer heel mooi en gezellig uit. Ik doe toch nog maar even rustig aan vanwege de hoogte.

Morgenmiddag ga ik naar de introductie van de taalschool en maandag begin ik dan echt.

Saludos de Cuzco

  • 27 April 2014 - 07:42

    Els:

    Wauw Elske, wat dapper allemaal. Leuk om te lezen.

  • 27 April 2014 - 08:46

    Mieke:

    Ha Elske, mooi verslag. Veel plezier vanmiddag!

  • 27 April 2014 - 11:06

    Sanne:

    Hi Elske,
    Erg leuk om wat van je te horen. Heel veel succes met de taallessen.
    groetjes uit Gouda

  • 27 April 2014 - 11:51

    Melissa:

    Superleuk om al wat van je te lezen! :)

  • 27 April 2014 - 16:21

    Marjan:

    Hei Elske fijn dat de reis goed is verlopen. Knap hoor dat je al zo goed kunt redden in het Spaans. Heb je nog wel Spaanse les nodig! Groetjes uit Setermoen

  • 28 April 2014 - 14:56

    Annelie:

    Lieve Elske,
    Wat klinkt t leuk allemaal. Ik denk dat we allemaal aan de Spaanse les moeten. Als je terugkomt spreek jij niets anders meer

  • 28 April 2014 - 18:54

    Oma & Opa:

    Lieve Elske,

    Klaas heeft ons geholpen om even een mailtje te sturen, we hebben je mail gelezen en vinden het heel leuk. Onze computer heeft soms wat kuren dus gaat het niet altijd lukken.
    Opa & oma wensen je heel veel succes met de Spaanse les.

    groetjes kus,
    oma en opa

  • 28 April 2014 - 20:34

    Jan :

    Hoi Elske,
    Leuk om wat foto's te zien.
    Je hebt je kamer al echt eigen gemaakt. Lekker rommelig.
    Stuur je ook nog een keer een foto van Violeta en je reserve-moeder?
    Kus, Jan

  • 01 Mei 2014 - 10:06

    Florien:

    Wooow, die uitzichten uit je kamer!!!! Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 12241

Voorgaande reizen:

25 April 2014 - 21 Juni 2014

Vrijwilligerswerk en Spaans in Peru

Landen bezocht: