Ciao Cusco - Reisverslag uit Pangaravi, Peru van Elske - WaarBenJij.nu Ciao Cusco - Reisverslag uit Pangaravi, Peru van Elske - WaarBenJij.nu

Ciao Cusco

Blijf op de hoogte en volg Elske

12 Juni 2014 | Peru, Pangaravi

Lieve allemaal,
Eindelijk heb ik dan weer tijd gevonden om een stukje te schrijven. Ik ben namelijk begonnen aan de laatste fase van mijn reis; rondreizen. En ik zit nu 16 uur lang in de bus naar Ica.

Maar goed de laatste twee weken heb ik nog al vrijwilliger gewerkt. In de eerste week doen we weer een boel leuke dingen. We spelen met de kinderen, doen een toneelstuk van Hans en Grietje en de laatste dag van de week maken we snoephuisjes. Het is een grote bende, maar wel super leuk.
Verder spreken we nog een keer met onze Inca jungle groep af, heel gezellig!

Het is Andrea's laatste week. Jammer, ik heb toch 3 weken met haar samengewerkt op het project. Na haar afscheidsfeestje op vrijdagavond, gaat ze zaterdag dan echt weg.
Vanaf dat moment begin ik zelf ook aan mijn afscheid te denken en gaat het niet zo goed met me.

Maar gelukkig doen we dat weekend hele leuke dingen. We gaan paragliden. Het was zo gaaf en het uitzicht was geweldig.
Dezelfde avond vertrekken we naar de jungle. Daar voeren we apen, eten we termieten, bezoeken we nationaal park Tambopata en gaan we op zoek naar kaaimannen en insecten. Ook gaan we kajakken, ziplinen, vissen en zwemmen we in een rivier met piranha's.

Door deze trip ben ik de laatste week wel wat minder op het project. Maar we doen leuke dingen. We spelen met de kinderen en doen 'around the world'. Alle kinderen krijgen een paspoort en bezoeken verschillende landen. Ik vertel samen met een Nederlandse jongen wat over Nederland. Daarna kleuren ze een kleurplaat over Nederland in en krijgen ze een stempel in hun paspoort.

Ook is dit de dag dat ik mijn donatie wil overhandigen. Ik koop wat speelgoed in de stad. Maar ik heb nog een boel geld over. Ik overleg met Carrie, de coördinator, hoe ik het geld kan doneren. Zij vertelt mij dat er verschillende projecten lopen. Ik wil het geld gaan doneren aan het fruitproject en het speeltuinproject.
Hierdoor krijgen de kinderen voor een bepaalde tijd fruit en gaan ze de speeltuin opknappen. Ik ben op het moment nog aan het overleggen welk bedrag ik aan welk project ga doneren. Maar ik houd jullie op de hoogte. Ook gaan ze mij update-foto's sturen van de speeltuin.
En dan is het voor mij ook tijd om afscheid te nemen van de kinderen.

Vrijdagavond is het tijd voor het afscheidsfeestje van Murielle en mij. En het was een leuk feestje. De ochtend daarna is het dan tijd om mijn tas in te pakken. We slapen nog een nacht in Cusco.
Zondag, onze laatste dag, willen we nog wel iets leuks doen. Als we alle reisbureaus af zijn gegaan, blijkt dat we niets meer kunnen doen vandaag.
Dan besluiten we maar een manicure en pedicure te doen. Dat wordt ons immers al weken gevraagd op straat. Het is een gezellige, laatste middag.

Dan is het tijd om afscheid te nemen van iedereen. Met gemengde gevoelens ga ik weg. Ik heb een fantastische tijd gehad in Cusco, en ik wil deze leuke mensen helemaal niet achterlaten. Maar ik weet dat zij Cusco binnenkort ook gaan verlaten, en ik wil meer van Peru zien. Gelukkig gaat Murielle met mij mee.
Voordat we naar de bus gaan, eten we nog wat. En daarna nemen we ook afscheid van Kelly en Victoria. Zo gek, dat waren de afgelopen weken echt mijn beste vriendinnen. En nu ga ik zomaar weg.

Ik zit nu dus in de bus naar Ica. Daarna ga ik nog naar Paracas, Nasca en Arequipa. Vervolgens ga ik terug naar Lima. Vanuit Lima vlieg ik 20 juni weer terug naar Nederland. Daar heb ik stiekem ook wel zin in. Maar ik ga eerst nog genieten van mijn laatste dagen in Peru!

  • 13 Juni 2014 - 10:46

    Hanneke De Rooij:

    Hoi Elske,
    Leuk om je reisverslag te lezen.
    Wat een prachtige ervaring.
    Geniet van de laatste week en sla alles op in je hart!

    Liefs hanneke

  • 13 Juni 2014 - 13:30

    Els Pheifer :

    Goh, wat vind ik dit toch knap ven je! Ik durf nauwelijks de Noordzee over en als ik daar ben wil ik na 2 weken terug! Ik wens je nog heerlijke dagen toe en een veilige terugreis!

  • 13 Juni 2014 - 14:31

    Opa -oma:

    wat leuk weer iets te horen
    je tijd gaat nu snel geniet er maar van!
    hier alles goed
    wij wensen je nog heel veelplezier
    deze laatste week en een goede vlucht
    weer naar huis
    kus oma.

  • 13 Juni 2014 - 19:39

    Melissa:

    Wat is het toch supergaaf dat je dit allemaal gewoon durft te doen! Met leuke én minder leuke dingen die het tot zo'n waardevolle ervaring maken! :) GENIET nog van je laatste twee weken en natuurlijk ook weer van het thuiskomen straks!
    liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 12239

Voorgaande reizen:

25 April 2014 - 21 Juni 2014

Vrijwilligerswerk en Spaans in Peru

Landen bezocht: